سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتراض اسپانیاییها به محدودیتهای کرونایی به شیوهای خاص!+ تصاویر

نقل از رویترز، امروز خیابان‌های مادرید شاهد حضور هزاران خودرو و موتور سیکلتی بود که بوق‌زنان پرچم اسپانیا را با خود حمل می‌کردند و به ادامه اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور معترض بودند.

اعتراض اسپانیایی‌ها به محدودیت‌های کرونایی به شیوه‌ای خاص!+ تصاویر

این معترضان از نخست وزیر و معاون او که از سوسیالیست‌های چپگرا هستند خواستند از اعمال محدودیت‌های اجتماعی کوتاه بیایند و به این وسیله جلوی آسیب زدن به اقتصاد و اشتغال را بگیرند.

حزب راستگرای «وکس» در بیانیه‌ای که در این خصوص در صفحه توئیتر خود منتشر کرد نوشت «زمان آن رسیده است که به #دولت‌سوءاستفاده پایان دهیم، که پدرو سانچز (نخست وزیر) و پابلو ایگلسیاس (معاون او) از آن برای محدود کردن اسپانیایی‌ها استفاده می‌کنند.» در ادامه این بیانیه آمده است «زمان آن رسیده است که علیه دولت بدبختی و بیکاری که کارگران و کارکنان ما را به حال خود رها کرده است سروصدای زیادی به راه بیفتد.»

هزاران اسپانیایی معترض به محدودیت‌های کرونایی امروز با خودرو به خیابان‌ها آمدند + تصاویر

در این تجمع، رئیس حزب وکس که هدایت این تظاهرات را نیز برعهده داشت سخنانی را ایراد کرد و دولت را مسئول «بدترین مدیریت بحران در کل سیاره زمین» دانست.

هفته گذشته نیز یک راهپیمایی علیه محدودیت‌های کرونایی در محله «سالامانکا» مادرید انجام شد که در آن مردم بر قابلمه و گلدان‌ها می‌کوبیدند. اما تجمع امروز نخستین اعتراض سازمان یافته علیه دولت از ابتدای همه‌گیری کرونا در این کشور بوده است.


هزاران اسپانیایی معترض به محدودیت‌های کرونایی امروز با خودرو به خیابان‌ها آمدند + تصاویر

اسپانیا که یکی از آلوده‌ترین کشور‌های جهان به کرونا به شمار می‌رود از 14 مارس سخت‌ترین محدودیت‌های اجتماعی را در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی به اجرا گذاشته است. هرچند از هفته گذشته دولت تصمیم گرفت این محدودیت‌ها به صورت جزئی و مرحله‌ای کاهش یابند، اما در مادرید و بارسلونا به دلیل شیوع بالای آلودگی هنوز محدودیت‌ها همچنان پابرجا هستند و نخست وزیر این کشور خواستار تمدید آن‌ها تا دو هفته دیگر شده است.

اسپانیا تاکنون 234 هزار و 824 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است که از میان آن‌ها 28 هزار و 628 نفر جان خود را از دست داده‌اند.